خانواده و کودکان

تاریخچه مؤسسه حقوقی محقق و همکاران با هدف حمایت از حقوق زنان و کودکان آغاز شده است. ایجاد مفاهیم جدیدی در حقوق ایران و فقه اسلامی یکی از بزرگترین افتخارات مؤسسه حقوقی محقق و همکاران بوده که با درک شرایط ویژه و حساس موکلین، شرایط برای انتخاب بهترین و مؤثرترین راه حل فراهم می کنند. همچنین، با توجه به محدودیتهایی که در دادگاههای انگلستان حاکم است، راه حل انتخابی در موضوعات مربوط به حقوق اسلامی باید به گونه ای طراحی شود که اعتبار حقوقی و اجرایی داشته باشد.

 

  • برنامه ریزی برای آینده

پیشگیری بهتر است درمان است! و سلامت روابط فردی و اجتماعی از این قاعده مستثنی نیست. بنابر این پیش از اینکه در زندگی زناشویی اختلافی روی دهد، بهترین روش، به کار بستن راه حل هایی است که ریسک دعاوی احتمالی را کاهش دهد. بر اساس حقوق انگلستان، زوجین می توانند ، حقوق مالی خود را طی قراردادهای به نام pre-nuptial agreement  ، living together agreement،civil partnership  و co-habiting تبیین نمایند. این درحالیست که فقه اسلامی قواعد ویژه ای برای انعقاد قراردادهای بین زوجین داشته و ممکن است اجرای آن در دادگاههای انگلستان با مشکل مواجه شود. مؤسسه حقوقی محقق و همکاران با بهرهگیری از فارق التحصیلان حقوق انگلستان، محدودیتهای موجود بر سر اجرای این نوع قراردادها را شناسایی کرده و قادر است توافقات شما را با کمترین ریسک اجرایی و هماهنگ با موازین اسلامی تنظیم نماید. از نقطه نظر حقوق ایران نیز، مؤسسه حقوقی محقق و همکاران کارنامه ای درخشان از فهم درست قوانین و تجربه ای ارزشمند در حمایت از حقوق بانوان مسلمان دارد.

 

  • مشکلات روابط بین زوجین

به دلیل حساسیت و پیچیدگیهای روابط خانوادگی، علیرغم به کار بستن راهکارهای پیشگیرانه، هنوز هم امکان بروز مشکلات وجود دارد. به علاوه در حل مسائل خانوادگی، کلیه جوانب احساسی و مشکلات روحی غیرقابل جبرانی که ممکن است در آینده برای اعضای خانواده پیش آید باید در نظر گرفته شود. برای همین هم مؤسسه حقوقی محقق و همکاران، حل و فصل دوستانه اختلافات زوجین را سرلوحه کار خویش قرار داده و با جذب نیروهای متخصص در این حوزه سعی در کاهش هر چه بیشتر استرس و درگیریهای احتمالی کرده است. مریم السادات محقق، بنیانگذار مؤسسه، پژوهشگر علوم اسلامی است که سالهای ارزشمندی از عمر خویش را به مطالعه منابع فقهی مکاتب  اسلامی پرداخته است. پیوند تحصیلات دانشگاهی و علوم نظری با تجربیات عملی و بیش از ۲۵ سال سابقه وکالت اتفاق ارزشمندیست که ماحصل آن، توسعه اندیشه های نوین بویژه در حوزه حقوق خانواده می باشد.

با درک عمیق از حساسیت طلاق شرعی در دادگاههای انگلستان، متخصصین مؤسسه حقوقی محقق و همکاران قادر به حمایت از حقوق شما حتی در شرایطی که ازدواجتان ثبت نشده، خواهد بود. ارائه مشاوره حقوقی در خصوص موارد قانونی درخواست طلاق و مطالبه حقوق قانونی و قراردادی طرفین با عناوین زیر از جمله خدمات این مؤسسه است:

  • قراردادهای خصوصی بین زوجین (pre-nuptial agreements)
  • شروط ضمن عقد ازدواج
  • انحلال ازدواج و طلاق
  • خشونتهای خانگی
  • حضانت فرزندان
  • دعاوی مهریه
  • اختلافات مالی زوجین