برای اشخاص حقیقی

در بخش حقوق اشخاص حقیقی، متخصصان ما علاوه بر ارائه مشاوره حقوقی حرفه ای، بیشترین سعی خود را برای درک صحیحی از شرایط موکل خود به کار می گیرند. در راستای نیازهای حقوقی و دغدغه های فکری مراجعه کنندگان، خدمات مؤسسه به گونه ای طراحی شده است که بتواند پاسخگوی پیش آمدهای احتمالی در روابط بین اشخاص باشد. اعضای بخش ویژه اشخاص حقیقی در مؤسسه حقوقی محقق و همکاران وکلای برجسته و مورد وثوقی هستند که  با افتخار شما را در مسائل مربوط به انحصار وراثت، تنظیم وصیت نامه و صلح نامه، ازدواج و طلاق، خرید و فروش و یا اجاره املاک شخصی، و سایر امور مالی و غیرمالی ناشی از روابط فردی همراهی می کنند.

در این خصوص، خدمات حقوقی ما همچنین شامل حقوق بین الملل خصوصی می شود وقتی که یک عنصر بین المللی مانند تابعیت طرفین، محل ازدواج یا طلاقشان و یا محل تولد فرزند خارج از ایران باشد. با توجه به حاکم بوده قوانین شرعی و موازین اسلامی بر در احوال شخصیه مسلمانان، در این مواقع بهره گیری از مشاوره حقوقی حرفه ای اهمیتی دوچندان دارد.

ینابر این می توان گفت تسلط به منابع فقهی و به عبارت دیگر بهره مندی از تحصیلات حوزوی، یکی از مهمترین خصوصیات وکیل و مشاور حقوق اشخاص خواهد بود. مریم السادات محقق داماد، بنیان گذار مؤسسه حقوقی محقق و همکاران، اولین وکیل زن در ایران است که سالهای زیادی از عمر خویش را به تحصیل در حوزه علمیه و تحقیق و تفحص در علوم اسلامی اختصاص داده است. تلفیق دانش اسلامی با مهارتهای عملی حرفه ی وکالت، امتیازیست که علاوه بر دفاع از حقوق زنان ایرانی، اجرای حقوق اسلامی را از طریق کارشناسی در دادگاههای بین المللی برای مؤسسه حقوقی محقق و همکاران به ارمغان آورده است.