اخبار

حضور خانم دکتر مریم السادات محقق درمرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی

خانم دکتر محقق – مدیر گروه تحصیلات تکمیلی دانشگاه امام صادق (ع) – به همراه جمعی از دانشجویان دوره کارشناسی ارشد واحد خواهران دانشگاه امام صادق (ع)؛ در راستای اعتلای روش آموزش دانشجویان به روش کاربردی؛ از مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی دانشگاه شهید بهشتی بازدید و با رییس و اعضای هیأت علمی این مرکز دیدار و گفتگو کردند.

در ابتدای این دیدار چهار ساعته دکتر محمود عباسی – رییس مرکز تحقیقات اخلاق و حقوق پزشکی به معرفی مرکز و فعالیت های انجام شده آن پرداخت و با توجه به رشته تخصصی دانشجویان حاضر که حقوق خانواده است و مشخصاً علاقمند به پاسخگویی به سوال‌های و چالش‌های فقهی و حقوقی درس تحولات پزشکی در خانواده بودند، با تشریح ابعاد فقهی حقوقی و اخلاقی تحولات پزشکی در خانواده از جمله سقط جنین، باروری های پزشکی، اهدای تخمک، اسپرم و اهدای جنین، کاهش جنین، تغییر جنسیت، انحلال نکاح، سلول‌های بنیادین، رضایت، برائت، سقط جنین ناشی از زنای با محارم و زنای به عنف، موارد پزشکی فسخ نکاح، بیماریهای آمیزشی و واگیردار و… به سوال های دانشجویان حاضر در جلسه پاسخ گفت. وی ابراز امیدواری کرد که اینگونه نشست ها بتواند زمینه همکاری و هماهنگی بیشتر دانشگاهها را جهت فائق آمدن بر مشکلات موجود فراهم آورد.

پژوهشگران اندیشکده محقق و همکاران، بهترین‌های علم حقوق را نشر می‌دهند

دفتر مرکزی تهران ۰۲۱۲۶۱۱۶۳۸۵ info@mohagheghlaw.com
امام على عليه ‏السلام : «يا مُؤمِنُ اِنَّ هذَا العِلمَ وَالاَدَبَ ثَمَنُ نَفْسِكَ فَاجْتَهِد فى تَعَلُّمِهِما ، فَما يَزيدُ مِنْ عِلْمِكَ وَ اَدَبِكَ يَزيدُ فى ثَمَنِكَ وَ قَدْرِكَ ، فَاِنَّ بِالْعِلْمِ تَهْتَدى اِلى رَبِّكَ وَ بِالاَدَبِ تَحْسِنُ خِدْمَةَ رَبِّكَ وَبِأَدَبِ الْخِدْمَةِ يَسْتَوجِبُ الْعَبْدُ وَلايَتَهُ وَقُرْبَهُ ، فَاقْبَلِ النَّصيحَةَ كى تَنْجُوَ مِنَ الْعَذابِ» اى مؤمن! همانا اين دانش و ادب بهاى جان توست پس در آموختن آن دو بكوش كه هر چه بر دانش و ادبت افزوده شود بر قيمت و قَدْرت افزوده می‌شود؛ زيرا با دانش به پروردگارت راه می‌يابى و با ادب به پروردگارت خوش خدمتى می‌كنى و با ادب در خدمت‏گزارى، بنده سزاوار دوستى و نزديكى به او می‌‏شود . پس اين نصيحت را بپذير تا از عذاب بِرَهى.
دفترهای دیگر